• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117070
+
-

کیوسک/ هفته نامه اکونومیست [انگلیس]/ انعطاف‌پذیری دمکراسی


مجله اکونومیست در گزارش اصلی خود به اقدامات دونالد ترامپ در طول انتخابات و ادعاهای او در مورد تقلب در رای‌گیری پرداخته و آنها را مخرب دمکراسی آمریکا خوانده است. این مجله در عین حال نوشته، اینکه ترامپ در نهایت مجبور شده دستور دهد روند انتقال قدرت به تیم بایدن آغاز شود، نشان می‌دهد که دمکراسی و نهادهای مرتبط با آن انعطاف‌پذیر هستند و در نهایت می‌توانند از بحران‌ها به سلامت عبور کنند.

روزنامه تایمز [انگلیس]
میلیون‌ها انگلیسی تحت قرنطینه


تایمز در گزارشی به محدودیت‌های شدیدی پرداخته که از سوی دولت انگلیس برای تعطیلی کسب‌وکارها و ممنوعیت تردد در مناطق مختلف این کشور اعمال شده است. به نوشته این روزنامه، 99درصد انگلیس تا بعد از تعطیلات سال نوی میلادی، دچار تعطیلی گسترده خواهد شد. تعطیلی کسب‌‌وکارها، اعتراض مناطق شمالی انگلیس علیه نخست‌وزیر را به‌دنبال داشته است. بوریس جانسون اما اعلام کرده که برای اجرای محدودیت‌ها مصمم است.

روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
فضای باز برای عادی‌سازی امارات و اسرائیل


به نوشته روزنامه العربی‌الجدید روز پنجشنبه نخستین پرواز مستقیم میان فرودگاه‌های دوبی و بن‌گوریون برقرار شد. شرکت هواپیمایی الاتحاد  امارات نیز اعلام کرده از ‌ماه مارس سال2021 خطوط هوایی دائمی خود به مقصد تل‌آویو را راه‌اندازی می‌کند. همچنین گفته می‌شود برنامه مشابهی برای برقراری پروازهای مستقیم میان فلسطین اشغالی و بحرین در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد.

روزنامه الاخبار [لبنان]
بانک مرکزی لبنان به‌دنبال توقف حمایت از کالاهای استراتژیک


روزنامه الاخبار، سیاست ریاض سلامه، رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان برای توقف حمایت ارزی از کالاهای استراتژیک را بخشی از برنامه او برای صیانت از اموال سپرده‌گذاران بزرگ در بانک‌ها به شمار آورده است؛ سپرده‌گذارانی که در حقیقت بدنه اصلی شبکه قدرت در لبنان را تشکیل داده و تاکنون مانع از ورود محققان به حیاط خلوت بانک مرکزی شده‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید